Vinden vänder

Mitt förra inlägg var mitt kanske mest pessimistiska inlägg någonsin. Jag skulle säga med rätta, men jag vet inte vad andra skulle säga...

Hur som helst. Det verkar som att vinden har börjat vända igen. Igår fick jag faktiskt till kretsen. Det sjukaste är att jag hade faktiskt gjort rätt hela tiden, men bara för att jag hade fått amerikanska saker (vilket jag givetvist inte hade fått höra) så var man tvungen att ha en viss sladd inkopplad hela tiden som man inte behöver med de europeiska som jag har lärt mig använda. Mycket tid försvunnen på praktiskt taget ingenting.

Men eftresom den biten är fixad så kan jag faktiskt gå vidare nu! Den här dagen får nog gå åt till att skriva hela projektrapporten och om jag skulle hinna göra något mer så får jag försöka programera.

Den sista biten av kretsen kan jag inte göra klart förrän imorn eftersom jag behöver byta vissa komponenter som jag bara har i skolan.

Det är fortfarande väldigt tveksamt om jag ens kan hinna klart med projektet vid det här laget, men jag får försöka så gott det går. Innebörden av att försöka så gott det går är att jobba hela dagarna och ignorera vanliga lektioner i skolan, för det har jag inte tid med längre.

Det är nu det löser sig!

Ska för övrigt till tandläkaren imorn och få tänder utdragna. Tror att min tandställning kommer på torsdag.

Kommentarer
Postat av: Tove

Usch vad störande sånt där är. Satt med en klasskompis förra veckan i säkert minst en timma och skule räkna ut en simpel sak. Rätt blev det inte, tills vi efter väldigt lång tid insåg att vårt svar var rätt vi hade bara missat den lilla lilla detaljen att räkna om det till radianer. Det är då man inte vet om man ska skrata eller gråta. Men vi hade inte suttit som du i 30 timmar...

Härligt att det löste isg iaf! Lycka till hos tandläkaren imån!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback