Nostalgi

Idag fick jag en sån där stor nostalgikick! Det var lite kul faktiskt. Skulle tvätta kläder förut. Kille som jag är så gjort jag nybörjartabben att slänga in alla mina byxor i samma tvätt(Vilket resulterade i att jag fick använda långkalsnonger och Jiingii badbyxorna istället. såg nog lite udda ut). Typ en timme senare kommer mor min hem och vill att jag ska följa med och handla. För att kunna göra det så bör jag ju då byta byxor, så jag tar min scoutbyxor. På väg ut så känner jag lite i fickorna och hittar något litet,  mjukt och faktiskt väldigt äckligt! Det vi pratar om är öronpropparna som jag hade under Metallicakonserten i sommras! Vidrigt att man ens petade på dem igen, men vilka minnen man fick ändå! Känns nästan som  att det var igår man köade i sex timmar, för att sedan vänta två timmar framför scenen, för att sedan vara med om något av det ballaste någonsin! Kan nästan känna spaghettiarmarna, avsaknaden av röst och hörs och sedan första steget därifrån då man kände hur benen plötsligt började svika mig. Det var tider det!

På tal om något annat så måste jag vara helt sjukt bäst på att övertala folk! Idag lyckades jag övertyga min mamma att jag ska få hennes nyare mobil och att hon ska börja använda sin gamla igen! Min är nämligen nästan trasig nu. Det sjuka är att det till och med gick smidigt och att hon till och med tyckte att dte var en smart idé när jag hade pratat klart!


Kommentarer
Postat av: Ida

haha lite tidigt för badbyxor kanske. Senast jag kollade ut så var det snö, men du kanske har sommar borta hos dig? Jag förstår verkligen inte hur du lyckas att få människor att byta sina bättre saker mot dina sämre. Det är för mig ofattbart. Man kanske kan få lite tips i den ädla konsten att övertala folk någon gång... // Ida

2008-03-28 @ 19:51:17
Postat av: Helen

Jag håller med om att det verkar smått otroligt att du lyckades övertala din mamma att ge dej sin nyare mobil. Jag har annars ansett mej rätt bra på att övertala men jag ligger helt i lä känner jag nu. Jag bugar mej för dej, mästare :P

Postat av: Tove

Haha, vi är nog ganska bra på att övertala folk Rickard. Sådär brukar det sluta för mig med när jag väl prata klart...Nice med ny mobil!

Japp, ska bli skönt att vara ledig några dagar där vid 1maj/kristi himmelfärd. Då ska jag hoppa fallskärm!!! (snart kan jag mao räkna ner dagarna till min död...)

Kramar Tove!
föresten, visst är nostalgi något av det bästa som finns?!

2008-03-28 @ 22:05:55
URL: http://totto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback