En blogg har nio liv?

I såna fall är den här inne på sitt fjärde. Tänkte göra ett försök att återuppliva den här historien en gång till.

Så, dagens tema blir om det där man gjorde inatt. Dvs drömma, ni som trodde något annat, skämmes!
Inatt drömde jag något knepigt! I lördags var jag, Jocke och Mårten på ica för att köpa kakor mm. När vi(Jocke) skulle betala så kom vi(Jocke) fram till att vi(ja, ni fattar) insåg att en krona saknades. Jocke kollar på mig och Mårten och frågar ifall vi har någon, men arbetslösa som ni är vettu.... Så långt stämde allt överens med både drömmen och vad som verkligen hände! Vad som bara hände i drömmen var att vi faktiskt inte hittade den där extra kronan som behövdes, men att jag på något vänster får för mig att fråga (den för övrigt grymt söta) expediten ifall hon kan bjuda oss på kronan om vi sjunger en sång för henne. Visst, det går bra, sa hon, vad vill ni sjunga då? Jag tittar henne i ögonen och gör det enda rätta, dvs sjunger Are you lonesome tonight med Elvis Presley. Mårten och Jocke viker sig av skratt och Expediten gör likadant... Men jag fick hennes telefonnummer faktiskt :P

Det här måste vara ett tecken asså! Jag ska sjunga Are you lonesome tonight! Skjut mig någon :P

Kommentarer
Postat av: Tove

Haha Rickard, jag trodde ju att du...



Haha... om jag hade vart med i den där drömmen hade jag nog också vikt mig av skratt, sjunga och du liksom. Det är bra!



Själv drömmde jag om att min mamma hade beställt hem 300 dansande urinvånnare från nya zealland som dansade i stråkjolar och målad öerkropp...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback